Üdvözlünk a
Volkswagen - Audi Fanatic Club
Közhasznú Egyesület
oldalán

Időjárás előrejelzés

 

 

Ez itt a vadiúj Audi A4-es

A vadonatúj, B9 jelzésû A4-essel az Audi láthatóan biztosra megy: épp csak annyit változtattak az elõzõ generációhoz képest, ami ahhoz kell, hogy érezzük, valami nem pont olyan, mint volt, de az már csak alapos összehasonlítással deríthetõ ki, hogy mi okozza az érzést. Pedig számos ponton fejlesztették az A4-est érezhetõen: könnyebb, kisebb légellenállású és valamivel tágasabb is.

Akinek az alig változtatott formaterv miatt az az érzése alakulna ki, hogy az Audi formatervezõi tétlenkedtek, nagyot téved. Alaposan megnézve az új modellt, látható, hogy az ablakok alsó pereme alatt egyetlen lemez sem maradt változatlan. Nehéz megállapítani, hogy csak a jó ötlet hiányzott, vagy szándékosan hagyták békén az autó karakterét, de inkább ez utóbbira tippelnénk. A döntéshozók nyilván ugyanúgy gondolkodtak a VW csoport élén, mint a Golf esetében, azaz a sikeres terméket nem akarták elrontani. Így a tervezõknek maradt a játék a részletekkel: egy kicsivel több él, szögletesebb fényszórók és hûtõmaszk, átdolgozott hátsó lámpák, jobban kiszélesített sárvédoívek.

A tetõ és az ablakok formája alapján azt mondanánk, a mûszaki alapok nem változtak. Már az elõzõ A4 is a moduláris MLB padlólemezre épült, és az Audi amúgy is két modellváltásonként szokott nagyobbat változtatni egy-egy modelljén, és az A4 esetében ezt már az elõzõ generáció bemutatásakor megtették. Így most csak csiszoltak egy keveset az alapokon. Nyilván ennek köszönhetõ, hogy a méretek sem nõttek érdemben: az új A4-es 4,73 méter hosszú, 1,84 méter széles, 1,43 méter magas, a tengelytávja pedig 2,82 méter. A változás mindenhol pozitív elõjelû, de három centin belül marad, azaz szabad szemmel aligha vehetõ észre.

Ugyanakkor van, ahol érzékelhetõ a fejlõdés. A szedán légellenállási tényezõjét például sikerült 0,23-ra csökkenteni, de a kombié is 0,26 – mindkettõ kiváló eredmény – az A4 tömegébõl pedig sikerült mintegy 120 kilogrammot lefaragni. Így például az alapkivitelû 1.4 TFSI változat üresen 1,32 tonnát nyom. Az 1,2 centis tengelytáv-növekedés és a 2,5 centis hossznövekedés is érzékelhetõ a belsõ térben, legaklábbis az Avant csomagtere 15 literrel bõségesebb lett – már 505 liter alaphelyzetben – és a hátsó lábtéren is nyújtottak 2,3 centit. A gyáriak szerint az új modell sokkal jobb, anatómiailag formált üléseket kapott, a fejtámlák pedig nem csak fel-le, de elõre-hátra is állíthatók lettek.

Természetesen fejlesztettek az autó elektronikus megoldásain is, hisz 2008 óta óriásit lépett elõre ez a terület. A belsõ LED-es lámpák például 30 féle színárnyalatban világíthatnak, a csúcsváltozatban 8,3 hüvelykes érintõképernyos felületen érhetõ el az információs és szórakoztató rendszer, sõt, az Audi TT-bõl és Q7-esbõl ismert, képernyõ-alapú, teljesen személyre szabható mûszerfal is megrendelhetõ lesz az A4-eshez, igaz, masszív felárért.

 

WEBSHOP hírek

Clubbunk szerzõdést kötött Magyarország legprofibb és legsokoldalúbb szállítójával, így termékeinket a jövõben az MPL futárszolgálat szállítja.
Kérhetitek a megrendelt terméket tõlünk, lakcímre, Postán maradóra, MOL PostaPontra és akár Csomagautomatába is.

 

Töltsd ki a regisztrációs lapot, küldd el e-mail -ben nekünk, és már TAG is
vagy!


>>>KLIKK a LOGÓRA<<<



Ha szeretnéd, hogy a TAGJAINK
menüpontban a neved mellé
felkerüljön az autód fényképe,
küldj egy mail-t a
szami@vwaudifanaticclub.hu
e-mail címre!
A kép mellé légyszi írd oda:
pontos név, becenév, tecnikai infó az autóról.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


.: Minden jog fenntartva © Magyar Volkswagen Audi Fanatic Club 2005-2015:.
©
copyright by Szami WEBDESIGN (2015)