Üdvözlünk a
Volkswagen - Audi Fanatic Club
Közhasznú Egyesület
oldalán

Időjárás előrejelzés

 

 

Új kedvezményt nyújtó partner!

Itt az új, marconább Audi TT

Bevált receptet nem érdemes megváltoztatni. Láthatóan ebben a szellemben nyúltak az Audi tervezõi a TT Coupéhoz. Az alapvetõ recept tehát maradt: VW Golf padlólemez, szabvány keresztben álló motoros a hajtásrendszer és a két egyszerû ívvel megrajzolható forma. Ám a harmadik generációs modell csak messzirõl emlékeztet az elõdjére, hisz csak a séma ugyanaz, a részletek teljesen újak.

Az autó sziluettje nagy vonalakban olyan, mint az elõdé: megmaradt a lendületes ívû tetõ, a viszonylag magas, ívelt felületû övvonal, a hangsúlyos sárvédõívek – mindaz, ami eddig is felismerhetõvé tette a TT-t. A részletek azonban tudatosabb, jobban összecsiszolt hatást keltenek. Az orr-rész már az aktuális Audi arculathoz passzol, a hatszögletû hûtõmaszk és az alacsony, csíkszerû fényszórók agresszívebb karakterûek, és nem csak az elõdmodellnél, de megkockáztatnánk, hogy minden eddig bemutatott Audi modellnél. Ha közelebbrõl nézzük, bõven akad még formai érdekesség az új TT-n, amilyen a hátsó ablak alatti felület – ez az autó övvonalát folytatja, és egyben légterelõ is, amely 120 km/h felett kiemelkedik a karosszéria síkjából, jelentõsen növelve a hátsó tengelyre ható leszorító erõt.

Az óvatosan átdolgozott lemezek alatt teljesen új mûszaki alapokat találunk. Az Audi itt már az MQB padlólemezt használta, tartva magát a hagyományhoz, hogy a TT a mindenkori legfrissebb Golf alapjaira épül. Ez némi súlycsökkenést jelent az elõdhöz képest: ezúttal 50 kilogramm az eltérés az új modell javára, azaz a sportkocsi üresen csupán 1,23 tonnát nyom. A TT rövidebb is lett: a hossza 4,18 méter, két centivel kevesebb mint az elõzõ generációé. Ugyanakkor a tengelytáv 3,7 centivel nõtt, a szélesség 0,8 centit csökkent, a magasság pedig változatlan maradt. A méretek csökkenése ellenére a csomagteret bõvíteni tudták valamelyest, így az új TT hátuljába már 305 liternyi csomag fér.

A motorválaszték egyelõre csupa kétliteres turbómotorból áll. A leggyengébb a TDI motoros változat, ez 184 lóerõs, 7,2 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és 235 km/h a végsebessége. Itt csak az elsõ két kerék hajtott, cserébe az átlagfogyasztása vegyes ciklusban 4,2 l/100 km. Akit kevésbé érdekel a fogyasztás egy sportkocsinál, és jobban a dinamika, az kétféle benzines közül választhat. Az alacsonyabb teljesítményû is 230 lóerõs, 370 Nm-rel – ez még rendelhetõ fronthajtással és kézi váltóval, ami 6 másodperces gyorsulási idõt jelent 100 km/h-ra, de összkerék-hajtással és S-Tronic váltóval is elérhetõ, így akár 5,3 másodperc alatt is meglehet a százas sprint. A csúcsváltozatba, a TT-S-be ugyanennek a motornak a 310 lóerõs, és 380 Nm csúcsnyomatékú változata kerül – ezzel már 4,7 másodperc alatt elérhetõ a 100 km/h, azaz gyorsulás tekintetében nagyjából ugyanazt tudja, mint egy alapkivitelû Porsche 911-es. Mindkét benzinessel könnyedén elérhetõ az elektronika által beállított 250 km/h-s sebességkorlát.

A TT természetesen az MQB platformhoz gyártott legjobb futómûvet kapta meg, a Golf erõs változataihoz kifejlesztett négylengõkaros hátsó felfüggesztéssel, és az eddigieknél sportosabb hangolással. A TT-S-t ráadásul még a többi TT-hez képest is egy centivel lejjebb ültették. A típus úttartását változó lengéscsillapítással is javítják, méghozzá a gyors, mágneses elvû rendszert alkalmazzák itt. A fékrendszer is a motor teljesítményéhez igazodik, az erõsebb változatokon elöl 338 mm átmérõjû, belsõ hûtésû tárcsákat használnak.

A belsõ teret is átdolgozták, ha ez nem is tûnik fel elsõre. Az új TT mûszerfala ránézésre hagyományos, két körmûszeres darabnak tûnik, pedig egy 12,3 hüvelykes kijelzõn jelenik meg minden, amelyet az Nvidia Tegra 30 jelzésû grafikus chipje hajt meg. De ez nem az egyetlen, ránézésre egyszerû mégis korszerû megoldás: a klímaberendezés vezérlését és az állapotát mutató kijelzõket is a szellõzõk közepén kialakított forgókapcsolókba telepítették. Ezekkel a megoldásokkal elérték, hogy a mûszerfal ne hasson ijesztõen komplikáltnak, mégis tartalmazza az összes kezelõszervet, amire szükség lehet út közben. A típushoz természetesen a csúcsminõségû hi-fi is kapható: az Audi 12 hangszórós Bang & Olufsen rendszert kínál, 14 csatornás erõsítõvel.

 

 

Töltsd ki a regisztrációs lapot, küldd el e-mail -ben nekünk, és már TAG is
vagy!


>>>KLIKK a LOGÓRA<<<



Ha szeretnéd, hogy a TAGJAINK
menüpontban a neved mellé
felkerüljön az autód fényképe,
küldj egy mail-t a
szami@vwaudifanaticclub.hu
e-mail címre!
A kép mellé légyszi írd oda:
pontos név, becenév, tecnikai infó az autóról.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


.: Minden jog fenntartva © Magyar Volkswagen Audi Fanatic Club 2005-2014:.
böngészõre és 1280*1024 felbontásra optimalizálva
©
copyright by Szami WEBDESIGN (2014)