Üdvözlünk a
Volkswagen - Audi Fanatic Club
Közhasznú Egyesület
oldalán

 

 

A Seat odavág a Qashqai-nak

Atecának hívják a Seat új kompakt hobbiterepjáróját, ami úgy hiányzott már a spanyol márkának, mint egy falat kenyér. Ez a kategória Európában jobban nõ, mint bármi más, ezért a VW-csoport azt várja tõle, hogy a Seat márka eladásai stabilizálódnak, sot tovább nõnek.

A Seat egészen mostanáig titkolta a modell nevét és formáját, mert bár volt egy elõtanulmány, a 20V20, azonban a szériagyártmány konvencionálisabb lett. Nem véletlenül: ez egy kompakt jármû, a hossza 4,36 méter, vagyis ekkora alapterületen nem lehet egy SUV szinte kupésan sportos. A forma már csak azért is kevésbé dinamikus, mint például a Leoné, mert a hasonló SUV-ok vásárlói bevallottan idosebbek. Érdemes megnézni az Ateca oldalán az övvonalat, ami egyetlen, konvencionális, szinte teljesen vízszintes vonal, míg a Leon oldalán megtört, sokkal dinamikusabb vonalak húzódnak. Az Atecát optikailag kicsit megemeli az alján látható fekete sáv, emiatt sokkal komolyabb terepképességeket képzel oda az ember. Azonban az Ateca egy MQB-modulrendszerû, emelt személyautó, amit alapból fronthajtással, opcióként összkerékhajtással lehet megvásárolni. Európában ebben a kategóriában olyan modellek versenyeznek, mint a Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Ford Kuga, Honda CR-V és a VW Tiguan. Utóbbinál egyébként épp most zajlik a modellváltás, a Seat hossza körülbelül annyi, mint a régi Tiguané, az új generáció hosszabb nála.

Ahogy azt a VW-csoportnál már megszoktuk, nagyrészt az Ateca tervezõi is a szabvány fõegységekbõl építkezhettek. Vonatkozik ez a motorválasztékra is, amely a premier idején összesen öt tagból áll majd. A benzines alapkivitelbe az ezres háromhengeres turbómotor kerül 115 lóerõvel, a másik benzinmotor pedig az 1,4 literes TSI 150 lovas változata lesz. Dízelmotorból háromfélét kínálnak majd, az alapkivitelbe 1,6 literes 115 lóerõs TDI kerül, emellett még kétféle kétliteres közül lehet majd választani, a gyengébb 150, az erõsebb 190 lóerõs lesz. Összkerékhajtást csak az erõsebb benzineshez és a kétliteres dízelekhez kaphatnak a vásárlók, és ugyanezekhez a kivitelekhez kínálnak hétfokozatú DSG váltót is, az alapmotorokhoz csak hatfokozatú manuális váltók járnak majd. A fronthajtású változatoknak az árukon kívül még egy szabad szemmel is látható elõnyük biztosan lesz az összkerekesekkel szemben: míg az elõbbiek csomagtere 510 literes lesz, az utóbbiakból 25 liter hiányzik a hátsó hajtás helyigénye miatt.

A Seat autóit elsõsorban Spanyolországban, Martorellben vagy Barcelonában gyártják, azonban ez nem igaz az új SUV-ra. A gyártást a csehországi Kvasinyba telepítette a VW-csoport, az sem titok, hogy az mûszaki alapokon a Škoda új SUV-jával osztozik a Seat. Az ígéretek szerint nem olyan átemblémázásról van szó az Ateca esetében, mint ahogy a Škoda Rapid-Seat Toledo párosnál láttuk, a Seat SUV formájánál csak kevés kompromisszumot kötöttek, azt is csak az ajtóknál – persze ezt az állítást csak akkor tudjuk majd ellenõrizni, amikor a Škoda is megmutatja majd a saját SUV-jának a végleges formáját. Vélhetõen erre nem kell sokat várni, hisz mindkét modellt kiállítják majd Genfben.

A Seat jövõje szempontjából különleges jelentõsége van az Atecának. 2015-ben a spanyol márka bõ 400 ezer autót értékesített, 2,4% növekedés után, viszont a márka értékesítésért felelõs alelnöke szerint úgy 600 ezer autót kellene értékesítenie a Seatnak ahhoz, hogy igazán prosperáljon. Az idénre hasonló eladásokat terveznek, mint tavaly (az átállások miatt most nem tudják növelni a termelést). Ahhoz viszont, hogy a terv teljesüljön, még önmagában kevés lesz az évi 65-70 ezer darab Ateca, további új modellekre van szükség, ezért az elkövetkezo két évben további három új modellt mutat be a márka, ebbol az egyik az új Ibiza 2017-ben érkezik, a másik ketto a pletykák szerint szintén SUV lesz.

 

WEBSHOP hírek

Clubbunk szerzõdést kötött Magyarország legprofibb és legsokoldalúbb szállítójával, így termékeinket a jövõben az MPL futárszolgálat szállítja.
Kérhetitek a megrendelt terméket tõlünk, lakcímre, Postán maradóra, MOL PostaPontra és akár Csomagautomatába is.

Töltsd ki a regisztrációs lapot, küldd el e-mail -ben nekünk, és már TAG is
vagy!


>>>KLIKK a LOGÓRA<<<



Ha szeretnéd, hogy a TAGJAINK
menüpontban a neved mellé
felkerüljön az autód fényképe,
küldj egy mail-t a
szami@vwaudifanaticclub.hu
e-mail címre!
A kép mellé légyszi írd oda:
pontos név, becenév, tecnikai infó az autóról.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


.: Minden jog fenntartva © Magyar Volkswagen Audi Fanatic Club 2005-2016:.
©
copyright by Szami WEBDESIGN (2016)