Üdvözlünk a
Volkswagen - Audi Fanatic Club
Közhasznú Egyesület
oldalán

Időjárás előrejelzés

 

 

Kellemses karácsonyi ünnepeket kívánunk minden kedves ismerõsünknek és családjuknak!
VW-Audi Fanatic Club

 

 

Bemutatták az Audi óriását

Fotókon már korábban láthattuk az Audi Q7-es második generációját, de mostanra az új modell adatait is nyilvánosságra hozták a gyáriak. Az új változat valamivel kisebb, de jobb helykihasználású, és könnyebb is, mint az elõdje.

Ha a karaktere nem is változott sokat, a második generációs Q7-es teljesen új konstrukció. Már az új hosszmotoros szabvány padlólemezre, az MLB-re épül, és a tervezésnél állítólag a tömeg csökkentése volt az egyik elsõdleges szempont. Az eredmény változattól függõen akár 325 kilogramm fogyás, amit a nagy szilárdságú acél és alumínium alkatrészek bõséges használatával értek el. Az ajtók például teljes egészükben alumíniumból készültek, amivel 24 kilogrammot spóroltak meg, a vázszerkezeten több mint száz kilót faragtak, a karosszériaelemeken pedig összesen vagy 70-et. A Q7 persze így sem könnyû, de 3 literes dízelmotorral sikerült a két tonnás határ alatt tartani: 1995 kilogrammot nyom üresen. Az új forma, bár nem látszik különösebben áramvonalasnak, 0,32-es légellenállási tényezõt eredményez, ami ebben a kategóriában nem tunik rosszak.

A méretek egyébként nem változtak sokat: az új modell 3,7 centivel rövidebb és 1,4 centivel keskenyebb, mint az elõdje, viszont az utastérben hosszában 2,1 centivel több a hely, a fejtér pedig 4,1 centivel nõtt elöl és 2,3-mal hátul, így aligha lesz gond a helykínálattal. Belül a megszokott nagy Audis látvány fogad, azzal a különbséggel, hogy itt már a legkorszerûbb, teljesen digitális kijelzõkre épülõ, érintõképernyõs MMI rendszer kapott helyet. Az alapváltozatokat is Bose hangrendszerrel szállítják majd, de felárért kapható lesz 23 hangszórós Bang & Olufsen 3D hangrendszerrel is.

A motorválasztékból teljesen eltûntek a nagyobb hengerszámú motorok, eleinte csak négy- és hathengeres motorokkal kínálják majd a Q7-est. A benzinesek közül a kisebb a 2 literes négyhengeres TFSI 252 lóerõvel, a nagyobbik pedig 3 literes kompresszoros TFSI 333 lóerõvel. Ezen kívül lesz kétféle háromliteres V6-os TDI, 218, illetve 272 lóerõvel. Az erõsebb dízel a maga 600 Nm-ével már kifejezetten fürgévé teszi a nagy SUV-t: 6,3 másodperc alatt gyorsítja százra. Ugyanez a mutatvány a hathengeres benzinessel sem megy sokkal gyorsabban, azzal 6,1 másodperc az eredmény. E négy motoron kívül dízel-elektromos hajtásrendszerrel is kapható lesz a Q7-es: itt egy 258 lóeros 3 literes TDI motor és egy 151 lóerõs villanymotor mûködik együtt.

 

Töltsd ki a regisztrációs lapot, küldd el e-mail -ben nekünk, és már TAG is
vagy!


>>>KLIKK a LOGÓRA<<<



Ha szeretnéd, hogy a TAGJAINK
menüpontban a neved mellé
felkerüljön az autód fényképe,
küldj egy mail-t a
szami@vwaudifanaticclub.hu
e-mail címre!
A kép mellé légyszi írd oda:
pontos név, becenév, tecnikai infó az autóról.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


.: Minden jog fenntartva © Magyar Volkswagen Audi Fanatic Club 2005-2014:.
böngészõre és 1280*1024 felbontásra optimalizálva
©
copyright by Szami WEBDESIGN (2014)